۱۳۹۱ آذر ۳۰, پنجشنبه

چند روزی است که شایعه زیر فضای مجازی ایرانی را پر کرده است


--------------------
آقای مهندس مهدی وکیلی صاحب امتیاز نمایندگی کمپانی مشهور فان آلمان با بیش از 4000 نفر پرسنل که به علت موفقیت های مختلف ، دولت منطقه ای آلمان بارها از ایشون قدردانی کرده است .


مهندس مهدی وکیلی اکثر ثروت خود را در راه کودکان یتیم و مستمندان ایرانی قرار داده و در صورت لزوم تیم اداری ایشون ، آنها را با مخارج خود در مجهز ترین بیمارستانهای آلمان مداوا میکند . ایشون در مجاورت شهر هانوفر در حال ساخت یک بیمارستان بسیار مجهز به نفع کودکان و بیماران مستمند ایرانی می باشد .
----------------------------------
و ما هم طبق معمول با توجه با ناشناس و نامشخص بودن منابع این خبر به آن شک کردیم. در ابتدا به دنبال نام این مهندس ایرانی گشتیم تا اصل خبر را از خودشان بپرسیم. پیدا کردن آقای مهندس مهدی وکیلی صفا در فضای مجازی فارسی کار چندان سختی نبود و با چند جستجوی ساده می توان به صفحه فیس بوک ایشان رسید که این جمله را بر پیشانی پروفایل خود گذاشته اند " عادت كنيم كه به نیازمندان كمك كنيم، آن وقت خواهيم ديد كه دیگر نمي توانيم از اين كار دست بكشيم." و خود را Director در شرکت PMT & FAUN معرفی کرده است:

خوب تا اینجا که داستان واقعی به نظر می رسد قصد داشتیم با ایشان مکاتبه کنیم و اصل داستان را بپرسیم که نکته ای برایمان مشکوک به نظر رسید....
نکته شک برانگیز این شایعه قسمت مربوط به صاحب امتیازی شرکت فان آلمان و قدردانی دولت منطقه ای آلمان می باشد. ما که هر چه گشتیم اسمی از ایشان یا هیچ ایرانی دیگری در این شرکت معظم ندیدیم.
تنها یک شرکت ایرانی به نام PMT-Peyke Zibaei Ara نمایندگی ایران را به عهده دارد
و تنها جایی که از ایشان ما توانستیم نامی از ایشان پیدا کنیم سایت همین شرکت بود که ایشان از قرار معلوم مدیر عاملش هستند.
یعنی ایشان فقط یک نمایندگی از این شرکت دارند و سمتی در شرکت آلمانی ندارند.

بعد هم پیدا کردن وبسایت بیمارستان مذکور (که از قرار معلوم آقای مهندس همه ثروت خود را برای کودکان مستمند در آن خرج می کنند) هم با توجه به آدرسهای ایشان در اینترنت کار سختی نبود

(*پس از انتشار این پست بخش عمده ای از سایت ها و پیج ها به طرز مشکوکی حذف شد، اما ما انتظارش را داشتیم و صفحات مربوطه را در جایی ذخیره کردیم! لذا در صورت باز نشدن لینک ها از لینک آرشیو استفاده کنید.)


این بیمارستان که ظاهرا در هانوفر آلمان است اما آدرسی ندارد و شماره های داده شده نیز مربوط به آلمان یا حداقل هانوفر نیستند. پیش شماره نیز انگار متعلق به ارمنستان است!


لینک آرشیو شده:

به صفحه تماس با ما سایت مراجعه کردیم و در کمال تعجب متوجه شدیم شماره موبایلهای داده شده اصلا وجود ندارند!

لینک آرشیو شده:

سپس به جستجوی همان عکس نمای بیمارستان که نام آن بر روی آن نوشته شده است گشتیم مشخص شد عکس واقعی متعلق به جای دیگری می باشد که با فتوشاپ نام بیمارستان مذکور بر روی آن اضافه شده است.

سایر عکسهای گالری عکسهای داخل و خارج بیمارستان هم از جاهای دیگر برداشته شده اند. برای مثال این دو عکس را ببینید


نکته عجیب دیگر تیم پزشکی این به ظاهر بیمارستان می باشد! اگر به صفحه زیر مراجعه کنید لیستی از متخصصین متبحر را می بینید که اصلا وجود خارجی ندارند! بله درست خواندید وجود خارجی ندارند!

لینک آرشیو شده:

این تیم پزشکی البته همچین الکی الکی هم نیست یعنی وجود دارد اما نه با این نام ها...
برای مثال پزشک اولی این لیست شخصی است به نام Stephen H. shoulder که هرچه بگردید پزشکی با این نام پیدا نخواهید کرد.
ایشان در حقیقت دکتر Stephen Hochschuler هستند. به تفاوت جزیی نام ایشان با نام تقلبی بالا دقت بفرمایید!

البته این مسئله در مورد سایر پزشکان دیگر هم صادق است مثلا دکتر دوم لیست مذکور Adoulf F. Rashbaum است که باز هم پزشکی با این نام وجود ندارد و نام اصلی ایشان Ralph Rashbaum می باشد.

پزشک سوم نیز که مثلا Richard D. Milihoulf نام دارد در حقیقت Richard Guyer نام دارد!

باقی پزشکان نیز به همین منوال می باشند. اما اگر به عکس دسته جمعی تیم پزشکی بیمارستان این مهندس موفق و پر خیر و برکت نگاه کنید نکته دیگری را هم پیدا خواهید کرد و آن اینکه اصلا این تیم پزشکی به صورت کامل متعلق به یک بیمارستان دیگر می باشد!!
بله ایشان بیمارستان و اکیپش را به یکجا برداشته اند و اینجا گذاشته اند. یعنی همان آش با جاش...

نکته عجیب دیگر ارتباط ایشان با دکتر سمیعی است. ایشان در پیج غیررسمی دکتر سمیعی هر از چندگاهی داستانهای عجیب و غریبی از میزان ارتباطشان با دکتر سمیعی تعریف می کنند و گاهی نیز عکسهایی با ایشان می گذارند که مشخص نیست به چه عنوان با ایشان گرفته شده است.

پس از اینکه میزان علاقه این جناب مهندس را به جعل واقعیات و ساختن داستانهای عجیب و غریب دیدیم تصمیم گرفتیم با خود دکتر سمیعی تماس بگیریم و اصل مطلب را از ایشان جویا شویم. و در صورتی که جناب دکتر سمیعی لطف کردند و جواب ما را دادند حتما در پستی جداگانه به اطلاعتان خواهیم رساند

اما نکته ای که گفتنش خالی از لطف نیست متن خوشامد گویی این آقای نیکوکار در صفحه "پیام از طرف مدیر عامل" است
لینک آرشیو شده:
به نظر می رسد حتی ایشان سواد انگلیسی کافی هم ندارند و متن پیام را از جای دیگری دزدیده اند.


ما حقیقتا نمی دانیم چرا مردممان اصلا فکر می کنند نیاز به چنین قهرمانهایی یا اصلا قهرمانی دارند. شاید این آقای مثلا مهندس وکیلی تقصیر زیادی ندارند بالاخره ایشان دوست دارند مورد توجه باشند و شاید در میان این همه علاقه مند و کشته مرده منافع و موقیتهایی برای خود بسازند اما ما چرا باید باور کنیم چنین داستانهایی را؟ ما چرا باید اجازه دهیم در هر مسئله احساسی که برایمان پیش می آید دهها شایعه و خبر غیرموثق برای التیام دردهایمان ساخته شود؟
--------------------------------------------
با توجه به حذف مطالب مذکور از سایت بیمارستان تقلبی می توانید از لینکهای آرشیو شده زیر استفاده کنید
-----------------------------------
جوابیه اقای مهندس وکیلی و پاسخ آن را در لینک زیر ببینید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر